Masterclass: Data driven marketing en privacy
Data speelt een cruciale rol in marketing, maar strengere privacyregels dwingen je tot nieuwe manieren van dataverzameling en -analyse. Arno Witte bespreekt de laatste ontwikkelingen in analytics, predictive modelling en AI-gestuurde inzichten. Hoe maak je marketinginspanningen meetbaar met media mix modelling, data-attributie en dashboards? Wat betekenen cookieless marketing en zero-party data voor je strategie? En hoe navigeer je binnen regelgeving als de AVG en CCPA? Deze sessie biedt inzicht in de balans tussen datagedreven marketing en privacybewuste oplossingen.
Na deze sessie weet je:
- Hoe je marketingrendement meet met de nieuwste technieken.
- Hoe je data-gedreven beslissingen neemt en real-time bijstuurt.
- Welke recente data science-toepassingen relevant zijn voor marketing.
- Hoe je databronnen en KPI’s binnen dashboards gebruikt.
- Hoe je de balans vindt tussen datagebruik, privacy en wetgeving.
- Hoe je werkt in een cookieless marketingomgeving.

Arno Witte
Arno Witte studeerde cum laude af in Econometrics and Management Science aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij heeft ruime ervaring als Business Consultant bij bedrijven als Shell, UPC en T-Mobile. Arno leidt een data science team bij Objective Partners, is docent aan de Amsterdam Data Academy en werkt als AI-expert bij Shopping Tomorrow.