Masterclass + Praktijkcase: The rise of retail media

13:30
90
Presentation
Emerce HQ
Marc Liem Retail Media X

Retail Media is de ‘derde golf’ in advertising, na Google Ads en social media advertising. Waarom groeit dit kanaal zo snel en wat maakt het zo krachtig? Marc Liem gaat in op de verschuiving in advertentiebudgetten en hoe merken, media agencies en retailers Retail Media inzetten. Van gesponsorde productadvertenties tot display ads en targeting via retaildata: welke formats werken en hoe verandert dit de manier waarop je consumenten bereikt?

Aan de hand van een praktijkcase van Tabasco laat Marc zien hoe een merk Retail Media strategisch inzet. Welke innovaties drijven het medialandschap, hoe ontwikkelen de technologieën zich en wat betekent dit voor adverteerders en retailers? Deze sessie geeft inzicht in je kansen en next steps.

Na deze sessie weet je:

  • Wat Retail Media is en waarom het snel groeit.
  • Wat de recente trends en ontwikkelingen zijn.
  • Welke advertentievormen binnen Retail Media bestaan.
  • Hoe de toekomst van Retail Media eruitziet.
  • Hoe je Retail Media effectief inzet binnen advertising strategieën.
Inschrijven

Marc Liem

Marc Liem heeft 17 jaar ervaring in de retailsector, waaronder Albert Heijn en Gall&Gall. De afgelopen vijf jaar was hij een drijvende kracht achter de groei van bol Retail Media en nu is hij werkzaam bij Retail Media X. Met een unieke mix van expertise in marketing, category management, winkelervaring en strategie, helpt Marc retailers, adverteerders en merken om Retail Media optimaal te benutten. Zijn aanpak is praktisch, doelgericht en gericht op samenwerking die ideeën vertaalt naar concrete resultaten.